en av de första fristående skolorna i Örebro

Hannaskolan startades 1987 och var då en av de första fristående skolorna i Örebro. Verksamheten har sedan dess vuxit, från en skola med 13 elever till en skola och förskola med ca 385 elever och 75 anställda.

Skolan startades av Citykyrkan, men drivs idag som en fristående stiftelse och leds av en styrelse. Citykyrkan är Hannaskolans närmaste granne.

Skolan var till en början belägen i ett stort gult trähus på Lundbygatan, men flyttade 1991 till de nuvarande lokalerna på Egnahemsgatan 2. Lokalerna har förändrats och förbättrats många gånger under årens lopp. Den senaste stora förändringen skedde 2008-2010 då lokalerna byggdes om och till, för att bättre passa Hannaskolans verksamhet. Senaste projektet för skolan har varit att skapa en spännande och inspirerande skolgård.